![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
כמות צפיות למאמר זה: 2824
|
|||
|
29/08/12 | ||
שערים חשמליים – אמצעי האבטחה של המחר, היום והאתמולאחד מהמוצרים המשמשים להגנה על האדם, מערכת, תכולה או אזור מפני סכנה אפשרית הצפויה לו, הם שערים חשמליים. שערים אלקטרוניים וחשמליים מסוג מיוחדאולם ניתן כיום להבין ששערים חשמליים אינם רק מציאות רצויה מקנת ומשרת בטחון בימינו, שלבטח תמשיך לשרת אותנו גם בעתיד. שערים חשמליים מסוגים שונים היו גם בשימוש אבות ואבות אבותיהם בדורות הקודמים. קחו לדוגמא למשל את הסיפור המרתק של 'צ'יין – הום' chain home. צ'יין הום היתה שרשרת עמדות מכם לאורך חופה המזרחי של אנגליה שנבנתה לפני ובמהלך מלחמת העולם השניה, בכדי להתריע בפני תקיפות מטוסים גרמניים, כפי שאמנם התרחש בפועל בבליץ על לונדון ותקיפות חוף אחרות. לקראת מלחמת העולם השניה נפוצו בבריטניה שמועות בגין קרני מוות רדולוגיות בפיתוח ובשימוש הגרמנים. מערכת הבטחון דרשה ממומחה בגלי רדיו בשם רוברט ווטסון ואט חוות דעת אודות האימה. ווטסון שלל את קיום קרני המוות, והציע במקביל למערכת הבטחון רעיון לגלוי מטוסים בעזרת המכם, שישמש כמעין שער כניסה החשמלי מזהה ביחס לתנועת מטוס גרמני אפשרית מצויה רצועת החוף הבריטית בחשיפה מסוכנת: אין לה עומק אסטרטגי להגנה – אוקיאנוס שיגן עליה כעל ארצות הברית או שטח יבשה כסיני המגנה על מצרים. ווסטון קיבל אשור להוכיח בניסוי את יעילות ואמינות ההמצאה. בכדי לא לעורר שאלות מיותרות החליטו לא לבנות מתקן שידור גלי רדיו נפרד, ובמקום זאת להשתמש באלו המשודרים מהBBC מבלי לדווח להם על כך. אז השתמשו בגלי הרדיו שהפיקה תחנת הרדיו והראו כיצד החזרי קליטת גלי הרדיו ששידרה התחנה מגוף מטוס בריטי מגלים את מיקומו במרחק רב. הניסוי הצליח ונבנו עשרות תחנות מכם לאורך החוף – כשישים. יידוחן היה ביעילות ומהירות נתוב המידע לכוחות הנמ ולמטוסים, שהיו ביעילות גבוהה ומהירה יותר ממערכות מכם נהוגות עד אז. הגרמנים גילו את נחיתותם כשנתקלו שוב ושוב בהגנת נמ ומטוסי הגנה בריטיים, וניסו מאוחר יותר להפציץ את המכמים, וכתגובה הערימו עליהם הבריטים בהמשך שידור גלי רדיו סתמיים מאתרים בסמוך לתחנות שהופצצו. |